Counting down as time stands still



Steelwing in the studio, getting ready for a 2012 release. Orkar man vänta? Nej, självklart inte. Måste man vänta? Ja, uppenbarligen. Det är dock med ren glädje som jag gluttar igenom studioklippen, för det går ju inte bli annat än massivt jävla taggad! Nästa år känns som en evighet kvar, men kollar man närmre inser man ju faktiskt att det inte är så länge kvar.

"Steelwing's new album will take the post-apocalyptic heavy metal onslaught into outer space with a full on tribute to cult 1980's science fiction movies. Fans of the previous album will not be disappointed by the intense twin-guitar riffage, supersonic metal screams and furious double-kick action, but the band promise more diversity and dynamics as well. Some of the song titles set to appear on the album are 'Full Speed Ahead!' and 'Solar Wind Riders', of which have already been performed live this year to the approval of headbangers all over Europe"

Jag har flera inlägg i lager i mitt miserabla huvud, men inget som verkar vilja komma ut vidare till tagentbordet. Så nu jag ska bara fortsätta vara dryg och tycka synd om mig själv och läsa igenom senaste close-up. Det första jag fick se när jag öppnade tidningen var chefredaktör Robban sittandes i sin halvt signerade Anthrax samling... jag blev inte alls bitter. Är det något som skulle kunna få mig inspärrad på psyket så är det just kraven efter allt det.

Och på tal om Dregens Polly, den var förvånansvärt god. Se till att testa den,

Kommentarer

Kommentera:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0