So we go where we belong, to the neverending dream!


Avantasia - The Flying Opera - Around The World In 20 Days
Förra veckan släpptes detta mästerverk. En live-dvd med Avantasia från deras turné 2008. En turné som gjordes tillsammans med alla briljanta artister som på något sätt bidragit till vad Avantasia är; Kai Hansen, Bob Catley, Jorn Lande, Andre Matos, Henjo Richter, Sascha Paeth, Amanda Somerville, Olli Hartmann etc. Dvdn innehåller två dvd:er, konsertmaterial och en dokumentär, och även två cd-skivor med live material.

Det här är ta mig fan något utav det bästa jag skådat. Konserterna framkallade sjuk gåshud och dokumentären framkallande både skratt och glädjetårar. I dokumentären får vi följa med backstage under världsturnén 2008 och Tobias Sammet kommenterar och berättar även Avantasias historia. Om hur projektet startade och till vart det är idag. Vi får ta del av deras grymma stämning och Tobis känslor. Konsert-dvdn är filmad från Wacken Open Air och Masters Of Rock och består av en brutal setlist och helt sinnes stämning och scennärvaro från samtliga artister! Samlingen av alla grymma artister på en och samma scen är sjuk. Hade jag varit kille vet jag vad som hade stått upp på mig.

Wacken Open Air spelningen i sommar är den sista gången Avantasia står på scen. Från att det var tänkt att Sammet's projekt aldrig skulle spela live, till att vi ändå fått en chans att se dem live är väldigt uppskattat. Jag kommer aldrig glömma spelningen med Avantasia december 2010 @ Arenan. Det är och förblir något utav det bästa och mäktigaste jag skådat live. Dem trodde aldrig att uppsättningen med alla olika artister från 2008 skulle gå att återuppliva igen, men dem fick med nästan samma uppsättning + Michael Kiske en sista gång förra året och jag kommer för alltid vara evigt tacksam till att dem svängde förbi stockholm och jag fick ta del av det. Och dessutom hänga med det grymma gänget efteråt.


Tobias Sammet är en gud.





Jag tvingar er härmed att se detta mästerverk. Dvdn finns att ladda ner, men ni bör köpa den och stödja bandet. För det är precis vad jag ska göra i detta ögonblick.

Kommentarer
Postat av: Argadarja

haha, alltså, efter dom där lovorden får man fan lust att sere'!

2011-03-22 @ 21:55:00
URL: http://argadarja.blogg.se/
Postat av: Moa

Det är han verkligen! Spelningen på Wacken kommer bli awesome

2011-03-23 @ 08:37:49
URL: http://moaenermo.blogspot.com

Kommentera:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0