I'll turn off the light and murder the dawn


Fick ett härligt uppväckande idag av nelle som stod och misshandlade ringklockan,
Hon skulle komma förbi med min mobil, och efter att ha somnat klockan sex i morse var det ett under att jag ens hörde den, haha. Well, efter det kastade jag mig i säng igen och nu har jag vaknat någorlunda.

Förutom att slöa och fördriva tid har jag nyss läst igenom Angry Metal Guy's >recension< på Blind Guardians kommade platta "At The Edge of Time". Tankarna flyger, och jag måste säga att han gjorde mig orolig när han redan innan recensionen började snackade om hur den inte var 100%. Efter att ha läst recensionen så har jag ändå en känsla av att jag kommer att tycka om det grymt mycket trots vissa nedåtgångar. Den frågan man ställer sig är ju egentligen, kommer Blind Guardian någonsin göra skivor som Nightfall in Middle-Earth och Imaginations From The Other Side igen?

Hur som helst så börjar det börjar närma sig,  nästa vecka smäller det!

If Hansi's voice could kill?

Kommentarer
Postat av: Nelle

if he only would have saved his hair! hansi k <3

2010-07-21 @ 18:47:10
Postat av: Vanadesse.

sweet ;D

2010-07-21 @ 19:40:54
URL: http://vanadesse.blogg.se/
Postat av: Angry Metal Guy

Jo, skivan är bra men den är bara inte lika bra som tidigare plattor. Två saker har hänt (tror jag): för det första är de äldre och inte de samma unga, glada, hungriga ungdomarna som spelade in de tidigaste skivorna. För det andra har trummisen som skrev jättemycket hoppat av (efter A Night at the Opera). Jag tror att det inte hjälpte situationen i bandet. A Twist in the Myth var bajs helt enkelt. Tänk på hur många band kan förlora en jätteviktig medlem som skriver och sedan kan fortsätta som förr: det bara händer inte. Jag kan inte (nu) tänka på ett enda exempel. Jag har personlig erfarenhet med sånt och man ser det i alla band: från Blind Guardian till Metallica till Depeche Mode. Det händer så småningom för alla band. Så är det bara.

2010-07-25 @ 18:51:09
URL: http://www.angrymetalguy.com

Kommentera:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0