Norway Rock Festival - Del 2



På torsdag vaknar vi upp som två slitna rövare i en okänd och tom husvagn.
Jag kommer ihåg att jag vaknade upp till att någon spelade Mustasch och mitt i yrandet fick jag panik och tänkte "spelar mustasch? varför i helvete har jag missat det?!". Jag var nästan påväg ut och panikera på campingen, men fick väl vett nog att komma på att det bara var campingen som var igång, haha. Efter att vi vaknat tog vi över campingen och började festen tidigt. Vi gästade läger efter läger och hittade till slut ett nice gäng som spelade Gamma Ray. Där mitt i rushen ringer Kai och meddelar att han kommer till festivalen senare på kvällen. Vi fortsätter att skåla och staplar sedan mot scenen redo att se Killswitch Engage och Immortal!

KILLSWITCH ENGAGE - Var inte på min måste-se-lista men kändes ändå jävligt nice att se. Höjdpunkten där var självklart Holy Diver covern, dom har gjort en så ruskigt bra cover på den! Howards röst väger upp mycket, men trots det så var det nästan bara ena gitarristen som det var mest röj på. Så, i helhet rätt så trista live, räddningen var Howards röst, om knappt det.

 

IMMORTAL - Innan Immortal skulle entra scenen så var jag och nelle så sjukt fyllehungriga att vi var nära döden. Våran deal var "vi ser tre låtar sen drar vi och käkar en burgare", men det blev långt ifrån så. Efter tre låtar passerat kunde vi inte slita oss, det var helt omöjligt. För trots att jag inte har lyssnat så mycket på Immortal så var detta bland det mäktigaste jag sett live! Dom var så jävla bra, så jävla bra att hela spelningen hann passera innan vi fick i oss någon sketen burgare. Det var nästan en Behemoth känsla, fast med mer tryck!


detta är bara halva torsdagen... there's more crazy shit to come.

Kommentarer
Postat av: - Alexandra!

Haha, ja man kan vara lite virrig när man precis vaknat. ;P



Killswitch Engage vore verkligen kanon att se!



Immortal lyssnade jag mycket på för typ.. vad kan det vara, 7 år sen? Skulle vara rätt häftigt att se dem också, för gamla tider liksom.



sv: Jag kan tänka mig det! Det har ju skett att man gått på konsert för huvudbandet men sen fattat tycke för förbanden också och fortsatt lyssna på dem. ;)

2010-07-15 @ 10:11:23
URL: http://ninjafruit.blogg.se/
Postat av: Vanadesse.

ja du inte så mkt ;D peppar inför den kommande helgerna och att det bara är 22 dagar till sonisphere ;D ;D!! läget då?

2010-07-15 @ 16:10:48
URL: http://vanadesse.blogg.se/
Postat av: Grimgoth

Immortal är också ett band jag dyrkat länge nu men inte sett live än.... nog sagt om det kanske eller hur? :D

2010-07-16 @ 11:14:05
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Flickvall

Lyssnade mycket på immortal under min svartrockar period, det är ett av dom få svartrocks banden jag fortfarande lyssnar på från och till :)

2010-07-16 @ 13:08:52
URL: http://flickvall.blogg.se/

Kommentera:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0