Geoff Tates Queensrÿche

 
Nej tack.
Det ska bli så förbannat skönt när november anländer och vi återigen kan leva i en värld med ett Queensrÿche. Och jag hoppas uppriktigt att det är Geoff Tate som blir av med rättigheterna till att fortsätta skriva musik under bandnamnet. Låten ovan är ett väldigt bra argument till varför. Jag är inte särskilt såld på Redemption med Todd La Torre heller, men nog fan känns ett Queensrÿche med Wilton, Rockenfield och Jackson som vill göra musik i stil med Queensrÿche EP:n och The Warning betydligt mer spännande och rätt. Ett Queensrÿche utan Tate kan mycket väl vara det som behövs för att väcka liv i bandet igen efter dessa smärtsamma skivsläpp. Rädda det som räddas kan.
 
Spelningen på Sweden Rock Cruise nästa vecka kommer att bli mycket intressant.
 
 

Kommentarer
Postat av: Daniel Ahlqvist (@DrPepper666)

Fyfan vad jag hoppas du har rätt, de senaste Queensrÿche-albumen (även kallade Geoffs andra soloskivor) har varit så fruktansvärda att jag velat spy på de. Jag har sett liveinspelningar med La Torre-Queensrÿche (de äkta) och de har varit så hemskt mycket bättre än någon konsert som Queensrÿche spelade med Geoff de senaste åren innan de sparkade honom

Postat av: Grimgoth

Håller med.

2013-04-06 @ 23:07:48
URL: http://grimgoth.blogg.se
Postat av: Seance

COLD var faktiskt över mina mycket låga förväntningar nu är det dags för det andra Queensryche att bekänna färg med sitt nya material.
Queensryche 1983-1990 är magiskt!

2013-04-16 @ 00:59:45
URL: http://seance.blogg.se/
Postat av: Seance

Har du skickat in en video på dig?
offering a prize to the biggest Queensryche hater, where fans were asked to post their rants in return for the chance to win an all-expenses paid trip to see him perform a hometown show in Seattle on June 29.
http://www.ultimate-guitar.com/news/wtf/geoff_tate_reacts_to_hostile_queensryche_haters.html

2013-05-14 @ 09:08:37
URL: http://seance.blogg.se/
Postat av: Seance

Nu sitter vi med facit i hand Geoff Tates Queensryche har släppt albumet” Frequency Unknown” och Queensryche med de tre kvarvarande orginalmedlemmarna har släppt ett självbetitlat album. Döm till min förvåning när jag spelade upp de tre kvarvarande originalmedlemmarnas självbetitlade album. Så trodde jag först att någon skämtat var är den klassiska Queensryche metalen? Skivan låter som en tredje klassens ”Promised Land” med sega, trista och intetsägande låtar och fritidsgårds riff toppat med en sångare som försöker låta som Geoff Tate. Historien tar en ny vändning det är faktiskt Geoff Tate´s Queensryche album ” Frequency Unknown” som i alla fall har två minnesvärda låtar som påminner om Queensryche ”Cold” och ”Everything”.

2013-07-07 @ 15:31:52
URL: http://seance.blogg.se/

Kommentera:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0