"Ladies and gubbjävlar!" - Abbath


                                                                                                                   (bilder: vk & vf)
House of Metal är över för i år och jag kunde inte vara mer nöjd!
Såja. Jag hann inte mer än komma hem från stockholm och vila min slitna själ en dag innan det var dags för årets upplaga av den briljanta umeåfestivalen House of Metal. Fredagen bestod till det mesta av bärs och drinkar innan jag något överberusad kunde stapla mig till Amon Amarth och njuta. Lördagen slår dock fredagen med hästlängder med Entombed, Immortal och Hail of Bullets! Satan så bra! Så övermäktigt bra att jag vill släppa en tår på grund av det faktum att det är över.

Immortal, Entombed, Amon Amarth och Hail of Bullets var de band som enligt mitt tycke regerade i år. Samtliga stod iallafall för mina grova orgasmnjutningar under helgen! Alla bra band kunde dock inte ses, däribland In Solitude som jävligt oturligt nog lirade samtidigt som Immortal, men att missa Immortal fanns inte ens på kartan så ibland får man ta en kula. The failure of my life var väl dock att jag vinglade ut från Amon Amarth innan LG Petrov uppenbarat sig på scenen. Det blir nog detox ett tag nu för det var fan inte okej.

Utöver en grymt lyckad festival blev det även mycket häng och efterfest med förhärligt folk. Däribland Apollyon från Immortal, allt jag kan säga är att han är en riktigt skön lirare den där norska mannen, haha! Jag hann även med att träffa the man himself, Abbath. Och för att inte glömma att nämna det finaste: Jag stod och snackade om hur dåliga jag tycker Amaranthe är med en snubbe som efter en evighet kläcker ur sig att han är deras gitarrist.

Tack ännu en gång House of Metal! Ni är bäst.

Kommentarer
Postat av: Daniel Ahlqvist (@DrPepper666)

Verkar ha varit en grym festival, men kan inte bli nåt annat med Immortal och Amon Amarth!



Sen det där med Amaranthe, jag sågade deras sångerska när de var i Göteborg i min blogg (jag liknade hennes kropprörelser med en strippklubb..), jag tror att någon i bandet såg de xD

Postat av: Grimgoth

Låter och ser lyckat ut, synd att man missa detta känner jag allt.

2012-03-06 @ 12:04:17
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Avarquare

Hahhah epic helg SANNÄÄ!!! <3

2012-03-06 @ 15:26:33
URL: http://avarquare.blogg.se/
Postat av: Mille

Förvånande ändå att du tycker det. Berätta mer utförligt varför du tycker dom är så dåliga

2012-03-06 @ 15:50:05
Postat av: sanna

Svar mille: det är bara så enkelt att jag inte faller för deras musik, och det borde ju egentligen vara förklaring nog? Man kan inte gilla allting. Jag tycker inte om dem, och jag har väldigt svårt för brudar som sjunger.

2012-03-06 @ 16:07:32
URL: http://ssanibo.blogg.se/
Postat av: Smelly

Jo, det sög att Immortal och In Solitude lirade samtidigt. Valde dock att se In Solitude vilket jag inte ångrar en sekund, dom var helt jävla otroliga.

2012-03-06 @ 23:40:00
Postat av: sanna

Smelly: Ja fan också! Jag hörde att dem var riktigt grymma. Jag hoppas innerligt att jag får chansen igen,

2012-03-07 @ 15:49:48
URL: http://ssanibo.blogg.se/
Postat av: Smelly

Det får du garanterat, hoppas på att dom bokas till SRF eller GRF, helst båda.

Ska du på SRF-båten förresten?

2012-03-08 @ 01:17:06
Postat av: sanna

Smelly: Ja, risken finns nog att det blir srf-båten! Det är ju riktigt grym lineup, så får hoppas att cashen räcker

2012-03-08 @ 01:33:57
URL: http://ssanibo.blogg.se/

Kommentera:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0