Skullwing live @ Harry B James, 24/1-2012



Skull Fist
Ord kan fan inte förklara dessa kanadensares briljans! Skull Fist är min nya grova drog, that's for sure. Jag är nog lika chockad över att jag äntligen sett dem som de var att se mig våldta scenen med mitt hår. All heder åt Steelwing, men Skull Fist behöver minst lika lång tid som Steelwing på scen! Dem var precis det jag hoppats på, helt jävla vilda, oändlig energi och grymma live! För att inte glömma Jackie, who blew everyone away med sin briljanta pipa.

Head öf the Pack, Get Fisted, Ride The Beast, Heavier Than Metal, No False Metal and you name it, allt var en enda lång orgasm. Jag är så rysligt tacksam över att jag fått se Skull Fist live så nära inpå innan den sköna tiden är förbi och dem troligen erövrar världen. True Story.





Steelwing
Bäst. Räcker det om jag skriver 'bäst'? För det är egentligen allt jag vill skriva, considering that Steelwing is one of the best fucking bands out there right now! Det här är andra gången jag beskådar Steelwing live, och den här gången slår den första med brutal kraft. (support till Blind Guardian 2010)Äntligen headlinar de sin egen turné! Efter tisdagens spelning står det verkligen klart varför jag älskar detta band. Efter Skull Fist's spelning gick de upp och röjde skiten ur oss med sin fullmatade energi och briljans, trots att Skull Fist uppenbarligen tagit bra hand om oss innan. 

Låtar från Lord of the Wasteland och Zone of Alienation i en grym blandning, gitarrsolon, skin tight leather and spandex, bärs, studs, patroner och en pipa av guld som en man vid namn Riley bär på. Jag menar, behövs det mer? Jag upprepar föregående med att jag är äckligt tacksam över att fått se Steelwingarna live så nära inpå innan dem  troligen går nuts på världen.





Jag låter dessa bilder tala för kvällens kvalitetsfaktor! Den låg alltså någonstans över beyond. Förutom snubbarnas musikaliska briljans är dem ju självklart också förbannat sköna off stage. Särskilt det där otroligt jävligt förhärliga kanada folket, haha.

Om ni undrar om jag har stånd på den sista bilden så har jag uppenbarligen det, fan kolla bara på den där blicken, den säger väl i princip allt. Men med en Jackie Slaughter en centimeter ifrån en går det fan inte få till en nådig min. Den bjussar jag på. Jag kan iofs skylla på Anders som köpte bärs som om att världen höll på att gå under. (Med all rätt!)

Kommentarer
Postat av: Daniel Ahlqvist (@DrPepper666)

Den spelningen verkar ha varit bra, det visar att stockholmare är bättre än danskar (skåningar). Inte hört nå bra alls om publiken på spelningen med deras mottagande med Steelwing.

Postat av: Daniel Ahlqvist (@DrPepper666)

Svarar här, det var i princip inge folk. Det var tre stycken därframme vid stängslet, jag känner varenda en av de tre. De tre gjorde konserten, det sa bandet själva

Postat av: Daniel Ahlqvist (@DrPepper666)

Jepp de ja! Det var många där, men nästan alla var där för Skull Fist, för då var det smockat.

Postat av: Grimgoth

Verkar varit en kanon spelning, och vilka bilder du bjuder på sedan!

Underbart jobbat!

2012-01-31 @ 14:13:20
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Tottie

Haha, jag missade ju fan det där. Måste ha varit sjuk eller död eller nåt. Fast dagen efter gick jag dit och skulle se Sherlock Brothers (men kom dit för sent och missade bandet)... Det är ju typiskt att man väljer att inte gå på Harrys just när det faktiskt är bra band som spelar ;S Jag hoppas att jag hade en jävligt bra ursäkt!

2012-02-09 @ 08:49:18
URL: http://totties.blogg.se/

Kommentera:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0