Angels fight, angels cry, angels dance and angels die



Skogsröjet 2012 - banden.
Watch away! 11 minuter med bilder och videos som min slitna gamla kamera är skyldig till. Skogsröjet blev för min del helt klart årets festival. Fy fan vad nöjd jag är! King Diamond och Sweden rock i all jävla ära, men Skogsröjet vinner på helheten. Att festivalen även hade Testament på plats och uppfyllde en stor dröm gör inte direkt betyget lägre. Förutom Testament så var det Unisonic som levererade bäst. Känslan av att få se Kai och Kiske på samma scen var beyond reality, och det var svårt att hålla tillbaks den där tönttåren. L.A. Guns och Ted Poley var även de sanslöst bra och jag har nu gått från att inte bry mig så markant mycket till att låta deras diskografi snurra oroande mycket.
 
 
Och det är självklart totalt ofrånkomligt att husbandet Hardcore Superstar nästan berörde mest av alla, som vanligt. Vad gör dem? Killarna är så jävla magiska att jag vill storgråta av bara tanken. Denna gång fick jag även stå och kolla in spelningen från scenen (!), och det gjorde verkligen inget sämre (if you know what I mean). It felt like fucking heaven! Jag ville bara springa ut på scenen like a crazy person och kasta mig ut i folkhavet i ren extas. Unisonic var också riktigt nöjda, och det är fan inget dåligt betyg. När samtliga i sällskapet sedan insisterade på att vi skulle se Doro's spelning från scenen blev det så, och jag tror inte jag behöver förtelle hur grymt det var.

Tack Skogsröjet!
Glöm inte att läsa Rocknytts recensioner från festivalen här<.
 


Kommentarer
Postat av: Vanadesse.

Fan vad jag hae velat va där!

2012-08-30 @ 12:18:50
URL: http://vanadesse.blogg.se/
Postat av: DANIELA

Lär aldrig förlåta mig själv för att jag missade Testament! :(

2012-08-30 @ 18:11:51
URL: http://danies.blogg.se
Postat av: Grimgoth

Fan jag vill också se band från scenen, nu blir jag avis igen. :)

2012-09-03 @ 11:16:45
URL: http://grimgoth.blogg.se
Postat av: sabina

å Hardcore superstar! världens bästa band. har blivit uppdragen på scen en 3-4 gånger med dom under last call for alcohol så förstår precis va du menar. dom är fan helt jälva magiska. Man får aldrig nog. Ska bli fantastiskt kul me ny platta!

2012-09-05 @ 14:03:02
URL: http://rabarber.devote.se
Postat av: Smelly

Ser kung ut! Försökte fixa Testamentplåtar till den där klubbspelningen dom gjorde inne i Västerås dagen innan giget på Skogsröjet, men dom var såklart slutsålda. Tror klubben tog 300 pers, precis som sig bör på thrashspelningar!

Ska du på Sweden Rockkryssningen förresten?
Näst intill obligatorisk närvaro känns det som!

2012-09-05 @ 23:47:37
Postat av: sanna

SVAR SMELLY: Nej det var nog nästintill omöjligt att få plåtar till den om man var för seg. Hade vart oförglömligt grymt att få ta del av den spelningen alltså, fifan.

Åh ja, SR-kryssningen. Det känns som ett straff om man missar den, men i detta läge vet jag ärligt talat inte om jag kommer att ha råd med den. Särskilt inte båda, vilket känns som ett måste det med. Får helt enkelt se och hoppas på det bästa ;)

2012-09-08 @ 00:24:48
URL: http://ssanibo.blogg.se

Kommentera:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0