Due their inability to play decent music


Richard Sjunnesson lämnar Sonic Syndicate.

Sonic Syndicate's uttalande:
“He is taking a break for family and personal reasons”
Richard's justering: "He is LEAVING the band for their INABILITY to play decent music.”

Jag är andfådd efter att ha läst Richard Sjunnesson's en mil långa förklaring till avhoppet från Sonic Syndicate och hans svar på en hel del frågetecken. Redan när uttalandet om att Richard inte skulle medverka på turnén kom så förstod jag att något inte stod rätt till, hela uttalandet om att han skulle avstå från exakt hela turnén pågrund av personliga skäl lät inte helt korrekt. Och mycket riktigt, efter det falska uttalandet från restrerande medlemmar i Sonic Syndicate tog Richard saken i egna händer och skrev ut hela historien på sin blogg. >Det kan ni läsa här<

Richard gör det ganska klart för oss att bandets förändring skedde på grund av en anledning: Girighet. De saker Richard skriver om, hur det diskuterades om att inte låta Richard growla på vissa låtar alls och hur dem sen med mening sänkte ljudet på hans insats på låtarna bakom hans rygg, gör mig bara förbannad. Att girighet kan förstöra saker, det är inget nytt, men att det här skulle hända med Sonic Syndicate är bara sorgligt. Samtidigt kan jag inte annat skratta åt Richard's uttalande, allt han skriver sätter pricken över i:et.

Jag är inte chockad, jag är glad över att detta har hänt. Det har kommit till den situationen då ingen egentligen är chockad utan bara förstående. Det känns som att det är det här vi har väntat på hela tiden, för jag har länge undrat om verkligen alla medlemmar är med på den nya banan, det känns som att jag har väntat på ett livstecken från någon av dem. Jag menar, jag har ändå försökt tycka om det nya, just med tanke på att jag älskar deras föregående plattor, det är inte mer än mänskligt att man väljer att inte se förändringen på grund av gamla känslor. Ni såg ju bara mitt desperata försök till att gilla senaste plattan i min recension, och nu idag står jag för att det inte var mer än ett försök att intala mig själv att den var bra. Men jag står fast vid att vissa låtar fortfarande är bra, vilket är ganska komiskt då det visar sig att Richard skrivit just dom låtarna. (Han står för allt låtskrivande på Eden Fire, Only Inhuman och Love and Other Disasters)

Det är mycket som har kommit till ytan som bara får mig att känna mig äcklad. Varför förstöra något som var så bra? Varför kasta skit över det som kunde bli ännu bättre? Varför vända från metal och stil till pop och horvideor för förtune and fame? Tänk vad skönt det skulle vara att bara kunna radera den senaste tiden och börja om. Ni kan ju tänka er hur det känns för Richard i nuläget, då det faktiskt var han som startade bandet och gav det ett namn. Jag kan även tänka mig att det finns fler versioner av det här, men faktum kvarstår...

Jag förstår Richard, lika bra att kasta sig ur bilen innan den sprängs.

Kommentarer
Postat av: Avarquare

HÅLLER MED! Har aldrig lyssnat på bandet men har kollat upp vad som hänt - liksom hur de lät förr och hur de låter nu. Och jag förstår killen, det måste vara surt som satan för honom - särskilt om han startade bandet. De har verkligen sålt sig, helt patetiskt med girighet och massa halvnaket, jag som tyckte hon bruden var cool och så gör hon sådär, förlorar all min respekt...

Skulle vara kul att se om han startar ett nytt band som äger skiten ur Sonic Syndicate... :3



<3

2010-11-04 @ 12:24:28
URL: http://avarquare.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Jag jobbade åt bandet med deras hemsida, grafik mm under "Eden Fire" och plattan efter (minns inte titeln). Trodde att bandet hade en bra framtid för sina fötter. Men de valde fel väg, lättlyssnat och lättsålt istället för genomarbetad och bra musik.

2010-11-04 @ 13:15:30
URL: http://kreem.blogg.se/
Postat av: Joanna

Ja precis, men men folk gör väl val, det är bara synd om barnen, men man kan ju inte göra någonting åt det tyvärr.



sv: ja! det är ju lång kvar, men lär ju se i din blogg om du ska dit! haha

2010-11-04 @ 15:12:05
URL: http://ahylian.wordpress.com
Postat av: Michaela

Haha ja min skepsis började med att jag tycker att I Want Out är en rysligt dålig låt och om det då är den första man hör känner man att man inte vill höra mer haha

2010-11-04 @ 15:24:48
URL: http://hangoverdoll.blogg.se/
Postat av: Grimgoth

Det var som fan, där ser man!

2010-11-04 @ 16:42:54
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Michaela

Haha nej fy fan. Den låten ligger mig inte varmt om hjärtat. Men om man bortser från den kan jag nog säga att de är riktigt bra

2010-11-04 @ 17:19:14
URL: http://hangoverdoll.blogg.se/
Postat av: Fragile Angel

Jag blir så fruktansvärt förbannad och ledsen när jag läser sådant här! Men jag tycker defenetivt att han gjorde rätt i att lämna bandet, som jag personligen tycker har blivit väldigt ytliga och musiken har förändrats till något helt annat än vad den var innan.

2010-11-04 @ 18:36:59
Postat av: Jesper

Sonic Syndicate var favoritbandet, spec pga roland och richard. sen stack roland så fick man hålla kvar vid richard iaf. Men nu är Sonic som bortglömda för mig. Fy fy! Nåja, richard och roland igen, förhoppningsvis ;)

2010-11-04 @ 20:05:05
URL: http://jesperfagerkull.webblogg.se/
Postat av: darja

nämen satan. nu lär ju ss spåra totalt.. :/ synd att detta ska hända bra band. Men samtidigt förstår man honom, precis som du skriver. Känns bra att man har dom gamla plattorna att hålla fast vid.

2010-11-04 @ 20:40:51
URL: http://assonfire.blogg.se/
Postat av: Plutten

Jadu...det var väl det bästa som kunna hända. För honom. För bandet. Men ändå, det känns lite sorgligt att allt skulle sluta såhär!

2010-11-04 @ 21:22:42
URL: http://tillbakatillnuet.blogg.se/
Postat av: Fred

Jävligt bra gjort av honom, du ska se att han snart startat upp något nytt som sparkar pung ordentligt, han borde ju behöva kasta ur sig sin frustration...

2010-11-04 @ 21:30:03
URL: http://woodsmanfred.blogspot.com/
Postat av: SysterDekadens

Har också gått och väntat på det här.. så är inte förvånad..tycker han gjorde helt rätt. dock älskar ja grabbarna fortf o kommer inte sluta lyssna på deras musik. :)

2010-11-04 @ 23:57:17
URL: http://systerdekadens.blogg.se/
Postat av: Avarquare

I LOVE YOU MF ;d

2010-11-05 @ 10:11:47
URL: http://avarquare.blogg.se/
Postat av: Angry Metal Guy

Ha. Han har ju rätt. Detta band suger åsnakuk.

2010-11-07 @ 18:29:00
URL: http://www.angrymetalguy.com

Kommentera:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0