Sonic Syndicate live @ Trästockfestivalen 24/7 2010

Klockan 00:45 på lördagen, sista slitna jävliga kvällen på festivalen, så var det dags för avslutande band att röja scenen, Sonic Syndicate. Jag gick mot festivalen en timma tidigare endast för att inte somna och missa skiten i något dike.

SONIC SYNDICATENågot jag älskar med Sonic Syndicate är att det aldrig är tomt på scenen, det är konstant röj och finns inte en chans att det blir tråkigt. Av de två tidigare gångerna jag sett dom live har jag aldrig blivit uttråkad, och det är precis så det ska vara. Bra live är något dom alltid har varit, även innan Nathan, men jag måste säga att dom har blivit ännu bättre sen Nathan joinade dom. 

När introt till Rebellion In Nightmareland spelats och Nathan tagit ton till "The only dream we ever shared.." visste jag att vi hade en kickass spelning att vänta. Rebellion är en av mina favoritlåtar med Sonic, och att äntligen få höra den live var beyond. Den är så jävla bra! Rebellion följes upp med Encaged, Flashback och därefter Aftermath. När det var dags för nya Revolution, Baby var jag lite tveksam, men den överraskade verkligen! Publiken blev helt galen och det visade sig vara den låt som nästan var mäktigast live. Setlisten fortsätter a la Ruin, Powershift, Blue Eyed Fiend och favoriten Psychic Suicide och bandet leverar bättre än någonsin! Det här var utan tvekan den gången Sonic har leverat bäst och verkligen visat vad dom går för. För att inte tala om vilken killer Karin är på basen, hon gör mig lesbisk.

Spelningen avslutas efter ytterligare låtar med Jack of Diamonds och Nathan tackar genom att skrika "Tack som fan Skellefteå!". Sen är det dags för det klassiska "kasta plektrum och trumpinnar" avslutet, och Nathan hoppar ner från scenen och springer fram till mig, ger mig en setlist och halvkramar mig över stängslet. Riktigt jävla nice att få hälsa på den killen igen, han är så jävla go. Han känns lite som en vän man snackar med över internet men får träffa alldeles för lite. Den ögonkontakten vi har emellan är inte nådig. 

Jag tackar genom att skrika - TACK SOM FAN SONIC SYNDICATE!!!




Kommentarer
Postat av: ROCKAHOLIC"

ÅÅH så satans sur över att jag missade dom på trästock!!

2010-07-28 @ 20:57:01
URL: http://rockaholiic.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Sv: sant, härliga bilder på sonic där :D

2010-07-29 @ 12:19:44
URL: http://fredriksvensson.blogg.se/
Postat av: Vanadesse.

Jag har fortfarande inte lyssnat in mig på Sonic som jag sagt att ja skulle. FAIL på mej!



Kasta gärna upp några riktigt störda frågor på min blogg babe ;D

2010-07-29 @ 14:09:54
URL: http://vanadesse.blogg.se/
Postat av: fanny

Love sonic <3 dock aldrig sett dem live=(



sv: ser man någon som har en snygg stiol, måste man ju fråga=) jo ibland brukar ja "pimpa" till med att klippa och sätta dit saker...svåra ä att hitta tröjor me snygga tryck!!! haha



2010-07-29 @ 16:19:49
URL: http://banny87.blogg.se/

Kommentera:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0