The Flying Opera - Around the world in 20 days


The Flying Opera - Around the world in 20 days!
Det är namnet på Avantasia dvdn som släpps tidigt i Mars! Den kommer bestå av en dubbel dvd med en konsert-film och en dokumentär + bonusmaterial. Detta är från Avantasia's första världsturné 2008, som dem gjorde tillsammans med artister som Jorn, Bob Catley, André Matos och Amanda Somerville.

Det här kommer bli riktigt jävla grymt! Jag har svårt att tänka mig annat. Jag står fortfarande fast vid att det skulle ha blivit betydligt mer grymt med en dvd som innehöll de gästartister vi hade i Stockholm i november, men det var ju inte heller en världsturné. Det här ser jag fram emot som fan! Jag kommer att beställa den direkt.

Såhär säger Mr. Tobias Sammet själv om dvdn:

"I am so proud of this DVD package and the featured footage, even though it took a little longer to finally complete it. It gives people an idea of what an impact the first appearance of Avantasia on stage had, and you will get an idea of how everything went beyond our expectations and what the roots and the seeds for the current Avantasia tour are. It portrays one year in Avantasia's history, maybe the most important year in the project's history because that is when a studio-project became a traveling institution. There are many Metal Operas, but we made it something real, something to take hold of. Something alive..."


Kommentarer
Postat av: Avarquare

Cool Shiet! :))

SV: Naej förstår det ^^ lite ovärt att betala pengar bara för att titta på en dålig film bara för att han är snygg X) hahah

men älskade Narnia när jag var liten, så lite hopp väcks hela tiden, men så blir jag besviken anyway. :( fuckface narnia är som hollywood producerat! :(

2011-01-07 @ 11:01:49
URL: http://avarquare.blogg.se/
Postat av: Vanadesse.

Haha det e fan grymt att dyka i sminkväskan ;D Förhoppningsvis kan ju ens dötod leda till att man blir jävligt fierce när man ska ut sen ;)

2011-01-07 @ 12:28:14
URL: http://vanadesse.blogg.se/

Kommentera:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0