Wacken Open Air part I


Vi anlände på området på torsdagen med festivalens shuttlebuss, och det var som att anlända till hårdrockens mittpunkt, the place to be. Det slog oss dessutom hur jävla stort det egentligen var, men från första ögonkast var det fan bara riktigt jävla underbart! Att solen dessutom stekte på gjorde inte det hela sämre, 



Det första vi gjorde var att kirra ett flak med Wacken-öl och bärsa på ordentligt medan vi tog in festivalen!


Inom loppet av en halvtimme kom det en snubbe och visade kuken för oss och en jävligt snygg varelse i mask och ville vara med på kort. The smell of the creature was fucking wunderbar!




Första band av intresse på torsdagen var Helloween! Men jag är inte så jävla hype på den här versionen, det finns bara ett riktigt Helloween och det är med Kai och Kiske på plats. De gjorde dock bra ifrån sig, men sångaren är fan inte riktigt guld live, det skar sig lite då och då.


Så det var en ypperligt tillfälle att pola sig med festivalbesökarna och bärsa på medan man stirrade på storbildskärmen, haha.



Next in line var Blind Guardian! Och som ni kan se såg vi inte ett pisskit. Vi försökte ta oss längst fram utan någon som helst tur och var tvugna att dra bakåt för att iöht se något alls. Jag blev sur som ett liten hora över att vi var tvungen att glo på TV för att ens få en skymt av Guardian (hehe, bortskämd), så jag vet inte vad jag ska räkna denna spelning som, om jag ens ska räkna till att jag sett Guardian två gånger. Det var här det gick upp för mig hur sjukt mycket människor det var på plats, inte härligt! Men jag kan säga så mycket som såhär: Hansi var på topp som satan!


När till och med Hello Kitty var på plats och bärsade, behöver jag ens säga något mer?!



I hög tid till Ozzy Osbourne, sista akten för torsdagen, hade vi gjort det bekvämt för oss uppe på ett bajamaja-tak och röjde sönder så hårt att taket buktade inåt när vi drog. Vi såg inte bra, men såg då fan så mycket bättre än på Guardian och det var riktigt jävla ös! Inte bättre än Globen-konserten förra året, men fortfarande bra, men den där speciella Ozzy charmen, som numera inkluderar lite kråkor.

Med detta var vi förbannat nöjda och började redan invänta fredagen!

Kommentarer
Postat av: Victoria

Du får mej att vilja färga håret blont, sjukt snyggt hår har du!

2011-08-21 @ 16:21:35
URL: http://stateofdisorder.blogg.se/
Postat av: Jessica

Fan vad avis jag är!



Jag blev dock riktigt besviken då Helloween spelade här i Sundsvall i somras. Så jävla dåligt att jag bara såg 4-5 låtar

2011-08-21 @ 17:45:43
URL: http://jasshole.blogg.se/
Postat av: Jessi Fox

MEN FUCK YOU VAD AVIS JAG ÄR!!!!!!!!!!!!!!!!! Skönt förresten att någon ÄNTLIGEN (förutom nellywhore) gör en feting update från wacken.

2011-08-22 @ 12:41:30
URL: http://jessiljungkvist.blogg.se/
Postat av: Nicke

Tja!

Vad fotar du med för kamera egentligen? Blir ju gnisterklara bilder :-)

Mvh Nicke

2011-08-22 @ 17:13:24
Postat av: SANNA

SVAR nicke: tjena hörru, jag fotar med en Samsung ST550!

2011-08-22 @ 21:28:38
URL: http://ssanibo.blogg.se/
Postat av: DANIELA

Vill bara hata dig lite efter att ha sett dessa bilder. Fy faaan, vad grymt det ser ut!

2011-08-23 @ 01:11:36
URL: http://danies.blogg.se/
Postat av: malin

Sanna, du är fan i mig den coolaste människa jag vet!

2011-08-24 @ 14:07:21
URL: http://malintaflin.blogg.se/

Kommentera:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0