Take your music, 'cause it's already over




Jag har nu tagit mig tid att granska Black Tide's nya låt Bury Me.
Och jag är jävligt besviken, vilket jag aldrig trodde att jag skulle behöva säga. Jag har aldrig vart med om en sådan stor besvikelse, förändring och chock som Black Tide's förändring efter endast en platta. Från att inspirera så många och fullständigt äga flera andra band trots sin unga ålder och haft Pantera, Guns, Maiden, Metallica etc som inspiration, från att köra på clean old school metal - till att skifta till inspiration a la metalcore.

Deras debut Light From Above känns som en begraven klenod. Åren kom och tog Gabe's röst ifrån honom (hans stil också för den delen), men den ända lösningen kan väl inte vara att byta genre? Det ser ut som att vi fick ta del av en skiva av ett par unga killar som senare skulle växa upp och ändra åsikt angående vilken musik dem inspireras av. Hade dem fortsatt på samma spår och utvecklat sitt sound hade dem kunnat slå stort. Snacka om att kasta bort allt,

Notera att det är förändringen jag rasar över, inte nödvändigtvis låten. Hade det här varit Black Tide's första låt hade jag knappast brytt mig alls. Men för BT att kasta bort det dem byggt upp är bullshit. Istället för att köra på sin grej låter dem nu som majoriteten istället. Termen "det var bättre förr" håller i sig, haha.


Kommentarer
Postat av: Tottie Hot

Fyfan vad jag håller med dig! Är sjukt jävla besviken för jag älskade verkligen deras första album och hade stora förhoppningar på dem i fortsättningen också!

2010-09-20 @ 22:22:59
URL: http://totties.blogg.se/

Kommentera:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0