And we are under the gun, a bullet with our name on


Sonic Syndicates nya singel "Revolution, Baby"
Sonic Syndicate har verkligen bestämt sig för att bjuda på ett nytt sound. Dom har ju även sagt att dom äntligen hittat det rätta soundet och att dom aldrig varit mer nöjda. När dom släppte Burn This City och Rebellion in Nightmareland blev jag helt fast på Rebellion och tyckte att det var ett jävligt starkt spår, men nu sållade dom ut den från skivan och tog endast med Burn This City. Och efter att ha hört Revolution, Baby står det ganska klart att dom verkligen kommer att bjuda på ett nytt sound på "We Rule the Night".

Det låter inte som Sonic Syndicate, men vafan, jag gillar det ändå! Som sagt, det är inte samma band längre, och om det är bra eller dåligt återstår att se. Man hör en liten gnutta av dom i det nya soundet ändå, jag väntar på skivan innan jag börjar grina. It will probably grow on me. Men en sak måste jag ha sagt; Produktionen på låten är bedrövlig och att dom ens använder sig av ordet Baby ger mig kväljningar.


But hey, Thank god it's friday!
Idag hade vi Engelska nationella, hör -och läsförståelse, riktigt jävla jobbigt. men efter det slutade vi, så dagen har varit sjukt slapp. Ikväll ska jag slänga mig i soffan med chipspåsen och ladda krafter till imorgon, gött. Det svider ju att man inte är på plats och ser Hate Ammo och Corroded på Scharinska ikväll.

ha en bra kväll!





Kommentarer
Postat av: Michaela

Jag gillar inte alls den här Sonic-låten, blev lite besviken faktiskt. Den har ingen röd tråd, ingen sammanhållning alls. Känns bara som lite ströproducerad musik som de slängt ihop. Så jag hoppas på en bättre helhet på skivan sen!

2010-05-07 @ 18:53:24
URL: http://rocknrollsoldier.blogg.se/
Postat av: ROCKABETTY

sv: Jävlar! Baby, yeah, baby? Hela låten är ju bedrövlig D: Har hela sonic blivit glamrockare eller något, do not want!

2010-05-07 @ 19:10:45
URL: http://rockabetty.blogg.se/
Postat av: Michaela

Ja haha, den känns verkligen bara jobbig att lyssna på. Som att det kommer något nytt hela tiden och som att man inte alls hänger med. Usch, nej, den låten var en riktig besvikelse!

2010-05-07 @ 19:41:16
URL: http://rocknrollsoldier.blogg.se/
Postat av: Vanadesse.

chipspåsen lät inte helt fel. ska ha en sån kväll ikväll efter en totalt misslyckad klubbkväll igår. nåt som dock peppar upp en är att vi köpt biljetter till crashdiet och bullet wuhu!

2010-05-08 @ 10:55:11
URL: http://vanadesse.blogg.se/
Postat av: Nicke

Har dem aldrig varit mer nöjda? :S lät ju bajs verkligen. urk

2010-05-08 @ 20:40:29
URL: http://leadfed.blogg.se/

Kommentera:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0