Nightmare and Beyond Hell/Above Heaven


Official album cover for Nightmare. Magiskt. 

Tracklisting:
1. Nightmare
2. Welcome To The Family
3. Danger Line
4. Buried Alive
5. Natural Born Killer
6. So Far Away
7. God Hates Us
8. Victim
9. Tonight The World Dies
10. Fiction
11. Save Me

Genom att förhandsboka Nightmare så kommer man att få en limited demo av låten Nightmare där The Rev hann lägga sina trummor på ett elektroniskt kit. Enligt Zacky så var han väldigt stolt över det och vill att alla som hann beställa bonuspacket innan det tog slut ska dela med sig av demon. Om jag hade haft pengar hade jag inte tvekat en sekund att förhandsboka. Något som är säkert är att inom snart framtid kommer hålla Nightmare i mina händer, med eller utan pengar.

Bara fyra veckor innan det här, vad jag tror, mästerverket släpps. 

"I want our fans to know that with Jimmy in our hearts, our journey to record has officially began. Jimmy helped leave this world an amazing gift and now it's our job to make sure to deliver that gift to our fans." 

Don't forget: 27 juli




Genom att bli medlem på Volbeat's Rebel and Angels kan man nu kolla studio reports och updates innan albumsläppet 10 september. Av vad studio updaten säger så kommer det inte finnas en ända ballad på plattan. Det låter enligt mig helt jävla gudomligt, vi väntar definitivt något grymt här.

In och registrera er på volbeat.dk och kolla in materialet! Den 9 juli släpps även en video från Rock Am Ring. Det är även klart att det blir Entombed och danska The Kandidate som öppnar upp för Volbeat i höst.

"We still blend different styles of punk, rock’n’roll, rockabilly, metal, heavy metal, thrash metal, country – we still keep it very open, it’s just music! I cannot say too much about it right now, but we’re really excited about it and it’s going to be very, very cool." - Michael Poulsen

Kommentarer
Postat av: Sandra

Åhåhå, vilket snygg omslag till Nightmare skivan! Jag vill ha demospåret :((

2010-07-02 @ 23:32:10
URL: http://sandrafalkevik.blogg.se/
Postat av: nicole

Godmorgon:)



Grym blogg du har

/Shoppaholly

2010-07-03 @ 07:29:25
URL: http://nicolesjostrom.blogg.se/
Postat av: Nicke

Vad spännande. Är det dream theaters trummis som spelat in trummorna på nya albumet eller? Undrar vad Volbeat kommer åstadkomma den här gången då =) längtar dit.



Japp här blandas det färg o skit vet du. Coolt coolt, hoppas alla dem inte sviker dig då ^^.

2010-07-03 @ 10:09:36
URL: http://leadfed.blogg.se/
Postat av: - Alexandra!

Jag tänkte gå in och boka biljetter till Volbeat igår men upptäckte att alla ståplatser är slut, -gråter-. När det är rockkonserter så är det verkligen ståplats som gäller, jag kan inte tänka mig att det är samma känsla med sittplats. Självklart kan man stå på sittplatserna men nja. Jag får hoppas dem kommer tillbaka igen. Tusan, dem är förhimla bra alltså!



sv: Dem är faktiskt helt okej live måste jag säga. Kommunicerar med publiken, Lemmy är bra på att skämta och det är ett himla drag i musiken. Jag såg dem i och för sig senaste år 2005 så det har ju gått 5 år nu, hoppas dem är desamma!

2010-07-03 @ 16:41:24
URL: http://ninjafruit.blogg.se/
Postat av: Fredrik

avanged sevenfolds skiva kommer bli skitgrymt, R.I.P The Rev :(

2010-07-04 @ 17:55:58
URL: http://fredriksvensson.blogg.se/

Kommentera:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0