We rule the night - Concerns



Jag tror att jag har all rätt till att vara orolig angående Sonic Syndicate's kommade skivsläpp "We Rule The Night". Falkenbergarna med en britt på toppen har inte annat än gjort mig nervös med deras snack om plattan och av att döma av recensioner ser det inte bra ut. Man ska ju inte ta ut händelserna i förväg, dom flesta recensenter ska man ge blanka fan i. Men är det någon som för det mesta alltid delar mina åsikter är det Jonn Palmér Jeppson, så när jag såg att We Rule The Night recenserats i senaste close-up var det givet att läsa allas åsikter, inkluvise Jeppsons.

and I'm just saying... read this:

"Om du i ett naivt ögonblick vägrat
tro att man kan investera sig till
artistisk framgång: här är produkten
som krossar alla drömmar. Toby
Wright var värd varenda dollar, på
gott och ont. Jag mår ganska illa
av att lyssna, men böjer mig för
kapitalismens ok
." - Jonn Palmér Jeppson

"Det ska inte stickas under stol med
att det levereras en handfull riktigt
snygga melodier, men till slut står
den glossiga polishen en upp i halsen.
Pojkbandsschlagern "My Own Life"
är rent vidrig - som att bada i
sockerdricka, äta marknadsgodis
och titta på "Teletubbies" samtidigt
." - Kristian Bågefeldt

"Jag smådiggar den svänginga
refrängen i andranumret "Revolution, Baby",
men vad hjälper det då allt annat är
vedervärdig USA-anpassad smörja.
Att världens poppigaste metalcoreband 
kommer från Sverige är härmed konstaterat.
Jag är för gammal för den här skiten!
" Johnny Strömbäck

Snacka om några råa och kalla käftsmällar. Men ord som dessa var dem nog beredda på och jag tror inte att det berör dem. För att citera Roger Sjunnesson: "Vi har valt en mer radiovänligare väg på den här skivan, blivit mer mainstream." Jag kan personligen inte förstå varför dem skulle vilja något sådant, då det är lika med spya i vår värld. Vad har dem då sysslat med på de tre föregående skivorna? 

Men, jag väntar med god ro tills nästa vecka då plattan har sin officiella release.
Kanske inte smart av mig att öppna min breda käft angående det här, men som ett fan har jag ändå rätt att uttrycka mina åsikter, som inte utgår på personliga plan. Man ska som sagt inte ta ut händelserna i förväg.


smakprov på ännu en låt och video. Raped by white trash whores?


Kommentarer
Postat av: ROCKAHOLIC

sv; jag tog inte din, gick ba in på maidens sida och google och gjorde en nästan likadan (aa) haha sorry..

2010-08-17 @ 21:10:07
URL: http://rockaholiic.blogg.se/
Postat av: ROCKABETTY

Hehe, I was there :)

2010-08-17 @ 22:51:42
URL: http://rockabetty.blogg.se/
Postat av: Darjish - Rehab is for quitters

ah... är fan lite småorolig jag med. Men men, suger det snase så har vi alltid dom gamla plattorna att gotta oss i! :)

2010-08-17 @ 23:57:48
URL: http://assonfire.blogg.se/
Postat av: Frixxie

Sv: ja väldigt speciella, men helt okej :) :)

2010-08-18 @ 06:32:09
URL: http://fredriksvensson.blogg.se/
Postat av: Grimgoth

Den där låten lät lite spännande samt videon verka också det, kanske detta blir det starkaste spåret?

vem vet? vem vet?

2010-08-18 @ 12:03:41
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Har bara hört låten som Bandit envisas med att nöta på radion, och jagär färdig att krypa ur skinnet. Stänger av radion eller byter till P3 när den dyker upp (samma sak med Takida och Blowsight). Som tur är så finns det en massa andra band, som är bra. \m/

2010-08-18 @ 16:48:20
URL: http://kreem.blogg.se/
Postat av: Emma \m/

sv: nej fick tyvärr inte det.. Ska byta in den i entrén mot ett fotopass :/ Men vafan, skitsamma :D

2010-08-18 @ 19:20:41
URL: http://emmasv.blogg.se/
Postat av: Anonym

"spya i vår värld"? Har du missat poängen där band gör musik som de faktiskt själva känner för? Mainstream om något hade väl varit att vända kappan efter vad andra säger och bara spela den musik som andra vill.

2010-08-20 @ 16:41:52

Kommentera:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0