Iron Maiden live @ Sonisphere Sweden 2010

Jag blir alldeles vek när jag tänker tillbaks och ska försöka förklara för er, så jag ger upp redan nu och medger att det inte kommer att gå. Jag hamnar nästan i samma känslomässiga tillstånd som jag var i då, ni som var där vet hur jävla kung det var.

Första gången jag ser Maiden live, och som jag har fått stå ut med tjat om hur äckligt grymma dom är live från diverse polare. Dom har tjatat så mycket att jag har blivit less, men det är inte förren nu när jag själv upplevt samma sak som jag förstår. Förstår hur sjukt jävla mäktiga och grymma Maiden gör sig på scen. Detta är utan tvekan något av det bästa jag sett live och det går självklart inte med ord förklara, ni måste själv ha varit där för att förstå. Vissa klagar på deras setlist, klagar på att det var för få kända låtar med, själv jublar jag över den. Jag är glad att jag slapp Run To The Hills, The Trooper och diverse sönderspelade låtar, den här setlisten var rysligt jävla bra och nästan mer än vad man vågat önska. Jag får fan stånd bara av att tänka på den briljanta setlisten!

The Wicker Man öppnar upp i samma veva som regnet upphör, tätt följt av andra spåret på Brave New World, Ghost of the Navigator. Redan där är jag uppe bland molnen och svävar, eller nere i helvetet och myser, kalla det vad ni vill. Därefter flyter spelningen bara på, den nya Eddie gör sig synlig på scen, Blood Brothers tillägnas Ronnie James Dio och gubbarna bjuder på en helt sinnes spelning! Här snackar vi musik och show i ett, dom kan det där med att vara grym på både och. Kraften i Bruce röst är slående med tanke på åren han har hållit igång och dom tycks inte göra annat än att om och om imponera på mig. Att vi dessutom fick sjunga Happy Birthday för Bruce Almighty var inte illa däran. Ni som inte pallade vara kvar in i det sista och bevittna detta på grund av vädret har jag bara en sak att säga till: the biggest mistake ever.

5 av 5.

Själv tycker jag att jag fick ganska snygga bilder. Skämt åsido, bilderna får aftonbladet och Micke Sandström stå för då jag inte har en ända bild av värde att visa,

Kommentarer
Postat av: Jesper

Tror jag är en av dom FÅ i världen som verkligen HATAR iron maiden om jag ska vara ärlig ;)

2010-08-13 @ 00:21:15
URL: http://jesperfagerkull.webblogg.se/
Postat av: slampan som borde kunna spela gitarr

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3



pözzizar

2010-08-13 @ 00:37:02
Postat av: Angie

Jaa helskotta vad grymt det var!! Sen var det ju uppehåll under hela spelningen, så det kunde fan inte bli bättre!



Grym blogg förresten, har följt den länge! \m/

2010-08-13 @ 13:16:06
URL: http://lifeisahighway.blogg.se/
Postat av: Grimgoth

Fan har du inte sett Maiden förens nu?

wow... Grattis och välkommen to the brother/sisterhood. :D

2010-08-13 @ 13:28:09
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: - Alexandra!

Dem är GRYMT bra live! Helt insane. Nu var det dock 7 år sen jag såg dem och då hade precis Dance of Death kommit (det var den turnén) och det var så galet - AMAZING! Jag är så himla ledsen över att jag missade dem i lördags.



Jag håller med dig (trots att jag inte var där) - den här setlisten var verkligen bra. Att få slippa några de klassiska dängorna för en gångs skull kan ju inte vara så farligt - bara ge mer!

2010-08-13 @ 16:33:23
URL: http://ninjafruit.blogg.se/
Postat av: Dennis

du säger att du är glad att du slapp run to the hills för att den är sönderspelade, jag kan förstå dig, men när man ser run to the hills live, DÅ min vän är låten helt plötsligt helt sjuk igen.. publiken går heeelt WILD , ;)

sjukt bra vare , hoppas man får se dom igen snart.

2010-08-15 @ 09:58:45
URL: http://denniswesterberg.blogg.se/
Postat av: Angry Metal Guy

Hahah.. Steve Harris tröja är klassisk..



"Whale oil beef hooked" = "Well I'll be fucked" i en engelsk dialekt.



Önskar att jag hade varit där. suck

2010-08-15 @ 11:43:06
URL: http://www.angrymetalguy.com

Kommentera:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0