Anthrax & Slayer live @ Sonisphere Sweden 2010



ANTHRAX - Med Belladonna back on track och en grym setlist levererade Anthrax jävligt bra! Dom var faktiskt över mina förväntningar och bjöd på en grym spelning rakt igenom. Jag lyckades dessutom hamna brevid riktiga Anthrax anhängare som höjde stämningen lite extra. Varje låt var en höjdpunkt isig och jag var riktigt jävla förvånad över hur dom överträffade mig. Caught In A Mosh, Madhouse, Antisocial, Indians, Metal Thrashing Mad, satan vilket drag det var! Att dom dessutom avbröt mitt i Indians och Belladonna tog ton till Heaven And Hell var ju oslagbart. Rysningarna som hälsade på då var inte nådiga. Scott Ian, som jag bara han isig har längtat efter att få se på scen, var lika grym som beräknat och körde sitt race med glans. 

Jävligt bra från Anthrax!  4 av 5.


SLAYER - Efter sällskapet tagit sig en sup och två och med glädje missat Hammerfall, när regnet öste ner (headbangandet var beyond underbart i regnet) och moshpits började synas var det dags för Slayer. Självklart förväntade jag mig en lika brutal spelning som Kerry King är brutal. Men Tom Araya log, Jeff gömde sig bakom håret, Dave Lombardo syndes inte och Kerry King slängde med kedjorna och gjorde sitt bästa för att se brutal ut. Skämt åsido, Slayer var riktigt bra och det var jävligt mäktigt att vara på plats och se Angel of Death, Raining Blood, South of Heaven, World Painted Blood etc live. Slayer är jävligt bra live, that remains, men med en släng av tråkhet. Men jag kommer definitivt att se dom igen när jag får chansen, med sådan pass bra musik är det svårt att inte vilja ha mer ändå.

Jag är avundsjuk på Kerry's kedjor. 3,5 av 5.


Kommentarer
Postat av: Grimgoth

Dessa såg jag lite kort på avstånd och det röjde på bra även där kan jag meddela ;)

2010-08-11 @ 13:36:17
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Grimgoth

sv:

Ja det var jäkla synd och at tvi ens inte lyckades ses på Sonisphere är illa, men vi får hoppas att det går flera tåg :D

2010-08-11 @ 17:42:33
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: - Alexandra!

Det var en galen känsla som åkte genom kroppen när dem gick över till Heaven And Hell. Wow - det är det enda jag kan säga.

2010-08-11 @ 19:48:24
URL: http://ninjafruit.blogg.se/
Postat av: WreckedRadio

Alltid tyckt de varit lite alltför.. stela på scenen. Skiva duger, men ja, de kliver på, plockar upp, kör sitt, säger hej, kör vidare, säger godnatt. thats bout it ^^ fortfarande kul att se några gånger pga tokröj i publikhavet

2010-08-12 @ 20:40:30
URL: http://wreckedradio.wordpress.com
Postat av: Malin H

Ska jag vara ärlig så är faktiskt Slayer en av de sämsta live banden jag har sett, stela o jävligt tråkiga på scen. Men smaken är som baken.

2010-08-19 @ 13:57:52

Kommentera:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0